000 02122nam a2200301 i 4500
997 0 0 _e2
003 CED004
005 20240507102006.0
007 ta
008 210621s2021 sp a e 000 | spa d
017 _aB 6975-2021
020 _a9788412290127
040 _aES-ScU
_erdc
_cES-ScU
_dBPS
_dCED004
080 _a1Nietzsche, Friedrich
080 _a7.046
080 _a1:7
100 1 _aCirlot, Victoria
_d(1955- )
_eaut
_9190512
245 1 0 _aAriadna abandonada
_b: Friedrich Nietzsche trabaja en el mito /
_c/ Victoria Cirlot
250 _a1ª ed.
260 _aBarcelona
_b: Alpha Decay
_c, 2021
300 _a194 p.
_b: il.
_c; 21 cm
490 0 _a(Alpha, Bet & Gimmel (Alpha Decay)
_v; 35)
520 _a"Quen sabe, excepto eu, que é Ariadna!" Con esta exclamación Friedrich Nietzsche deu entrada ao "enigma de Ariadna" ao que este libro quere dar resposta, despues de Gilles Deleuze en "O misterio de Ariadna". O enigma constrúese en diversos planos: desde a Ariadna como máscara de Cosima Wagner, ata a que devén un instrumento eficaz para desenvolver o pensamento do filósofo no últimos dez anos da súa vida, centrado no superhome, o eterno retorno e a vontade de poder. Enigma, tambien, porque Nietzsche non a nomea no Zaratustra, cando está a pensar precisamente nela, tal e como aquí arguméntase a partir dos cadernos preparatorios –os chamados "fragmentos póstumos"– e a relación cunha imaxe escultórica de gran potencia, como é a Ariadna dormente dos Museos Vaticanos, copia romana do século II dun orixinal microasiático. Nietzsche puido ver e admirar esta escultura na súa estancia en Roma en maio de 1883, xustamente cando traballaba na segunda parte do Zaratustra: "co brazo apoiado sobre a cabeza", abandonada polo heroe, "achegase a ela, en soños, –o superheroe". O mito clásico da princesa cretense abandonada por Teseo na praia de Naxos aparece traballado nos cadernos preparatorios
600 1 7 _aNietzsche, Friedrich
_d(1844-1900 )
_9190513
650 1 7 _aAriadna (Personaxe mitolóxico)
_939875
650 1 7 _aArte e Filosofía
_9190514
852 _aCED004