César contra Catón : la rivalidad que destruyó la República romana / Josiah Osgod ; traducción castellana de David Paradela López
por Osgood, Josiah 1974- [autor/a]
; Paradela López, David [tradutor/a]
.
Tipo: ![materialTypeLabel](/opac-tmpl/lib/famfamfam/BK.png)
![](/opac-tmpl/bootstrap/images/filefind.png)
![](/opac-tmpl/bootstrap/images/filefind.png)
![](/opac-tmpl/bootstrap/images/filefind.png)
Tipo de ítem | Localización actual | Sinatura topográfica | Número de volume | Dispoñibilidade | Data de vencemento | Código de barras | Datos do exemplar |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Prestable | IES Plurilingüe de Ames Sala préstamo | XH-94 OSG cér | 1 | Dispoñible | CED004000019615 |
|
Tít orix.: Uncommon wrath: How Caesar and Cato's deadly rivalry destroyed the Roman Republic
Índices
O 3 de decembro do 63 a.C. produciuse un debate no senado de Roma para decidir o castigo para os cinco arrestados pola súa implicación directa na conxura de Catilina. Gayo Julio César e Marco Porcio Catón defenderon puntos de vista antagónicos: mentres César defendía o dereito de calquera cidadán a non ser executado sen un xuízo; Catón esixía a inmediata execución dos cinco detidos para evitar males maiores. A pesar de que Catón era un recentemente chegado ao senado e cinco anos máis novo que César, despois da súa intervención os senadores romperon a aplaudir e a moción de Catón quedou aprobada por unha maioría abafadora. A proposta de César fora esmagada. Esta discusión sería o inicio dunha rivalidade mortal entre ambos que se alongaría durante dezasete anos.
Durante séculos, moitos argumentaron que a caída da República Romana tivo as súas raíces na corrosión institucional. Pero igual de destrutivas foron as pequenas rivalidades individuais, e non houbo dous homes máis encarnizados nun combate político que César e Catón. Nesta orixinal biografía dual, Josiah Osgood, unha das figuras máis destacadas da historiografía romana, xustapón as vidas e as ideas destes dous políticos que culminaron coa morte de César e o fin da República. Aínda que procedían de contornas similares e compartían un forte compromiso político, as súas diferenzas ideolóxicas arraigáronse na inimizade e o medo mutuo e, a pesar da súa devoción compartida pola República, empuxárona á guerra civil. O seu odio mutuo destruíu o mundo que amaban.